Translate

lørdag den 17. januar 2015

Fukubukuro.

Nå, jeg må jo nok se at komme igang med bloggen igen nu jeg er kommet tilbage til Japan. Skrivelysten har ikke været stor den sidste uges tid. Jeg har simpelthen haft det ondeste jetlag den her gang. Normalt er det ikke så slemt og jeg plejer at være oven på igen efter et par dage, men denne gang har det taget næsten 1 uge. Ugen inden jeg skulle rejse hjem var jeg blevet forkølet. Da jeg skulle flyve hjem var det næsten væk men så var det som om det kom lidt igen. Desuden var jeg så uheldig at jeg kom til at sidde ved siden af en rimelig stor fyr der sad vildt urolig. Normalt kan jeg godt sove 5-6 timer på turen hjem men jeg sov nok sammenlagt 2 timer fordi jeg hele tiden fik en arm i siden. Så da vi kom hjem til os selv og jeg havde været i bad gik jeg simpelthen i seng kl 3 om eftermiddagen selv om jeg godt ved det er det værste jeg kan gøre. Jeg vågnede ved 7 tiden om aften hvor min mand havde bestilt pizza som vi sad og hyggede med og omkring kl 10 gik vi begge i seng. Kl 3 om natten vågnede jeg og var bare lysvågen og udhvilet. Der gik 3 dage inden jeg vågnede efter kl 5 om morgen. Jeg har ikke noget imod at stå tidligt om men med det mener jeg ved 7-8 tiden sku ikke mellem 3 og 5 om natten. Men nu er jeg oven på igen og både forkølelse og jetlag ser ud til at være helt væk.

Jeg har ikke holdt nytår i Japan i år selv om jeg rigtig gerne ville. Japansk nytår er meget anderledes end det vi er vandt til fra Danmark. Nytår varer 3 dage og de bruges på at spise god mad med familien og gå i tempel for at bede for et godt år. En anden ting der er en stor del af det japanske nytår er når udsalget starter og man kan købe fukubukuro. Oversat betyder det lykkeposer. Det er noget stort set alle forretninger i Japan sælger den 1 januar. Set fra forretningens side kan de komme af med udgået vare og sæson vare og da det er noget der sælger rigtig godt giver det en god start på det nye år økonomisk set. For kundens side kan der være rigtig mange penge at spare fordi lykkeposerne ofte sælges til halv pris eller under af hvad de varer i posen normalt vil koste. De seneste par år er rigtig mange begyndt med at man kan se indholdet i poserne og bestille dem over internettet, men man skal være rigtig hurtig ved tasterne fordi i det øjeblik de åbner for bestillinger er der mange der er udsolgt inden for 5 minutter. Man kan selvføldig også troppe op ved forretningen og stå i kø og så håbe på der er lykkeposer tilbage når man kommer ind. Ved nogen forretninger begynder folk at stå i kø op til 2 dage i forvejen for at være sikker på at få en lykkepose, det gælder især Apples forretning i Shibuya. Forrige år havde de bærbar computer i nogen af deres lykkeposer, i år kunne man få en iPhone til langt under halv pris.
Men jeg havde fået min mand til at bestille 2 lykke poser til mig fra min absolut ynglings forretning The BodyShop. Jeg havde på forhånd fået at vide at min mand mere end gerne ville købe fukubukuro til mig til jeg kom hjem, betingelsen var dog at de skulle kunne bestilles over nettet og blive leveret fordi min mand gad under ingen omstændigheder og skulle ned og stå i kø ved butikken. Men heldigvis kunne man bestille og få leveret via The BodyShops hjemmeside. Jeg kan kun sige jeg er rigtig godt tilfreds med indeholdet af de 2 jeg valgte.


 Den første fukubukuro kom i en blå og hvid stof pose. Den indeholdt hindbær body sæbe, Indian night jasmin body sæbe, shiso ansigtsvask i pulverform, shiso make-up rense olie, balsam i spray form med duft af regnskoven, en rulle til krops massage, en svamp, en krukke med body scrub, hindbær body butter og håndcreme med absint og shea butter. Jeg er især vild med de produkter med hindbær duft.


 Den anden fukubukuro jeg fik var lidt mindre og den kom i en grøn og hvid stof pose. Den indeholdt massage pude og massage olie med citrus duft, honning body sæbe, honning body scrub, hår butter ( hårkur) og Indian night jasmin body butter.
Så alt i alt kan jeg kun sige jeg er rigtig godt tilfreds. Jeg har efterhånden fået afprøvet alle produkter og jeg synes de er rigtig godt og så dufter de så dejligt.


Som sagt er jeg rigtig glad for The BodyShop så jeg havde selvføldig en del produkter i forvejen.
Indian night jasmin parfume, vanille body butter, jordbær body butter, kirsebærblomst bodylotion, E-vitamin ansigts creme, tea tree ansigts maske creme, hindbær læbepromade, vandmelon læbepromade, vanille læbepromade, øjen creme der fremhæver farven på øjenskyggen og holder den så den ikke klumper sammen i klatter i løbet af dagen ( jeg ved ikke lige om det gav mening ) kokos håndcreme, vild rose hånd creme, maroccansk rose håndcreme og pebermynte fodcreme. Normalt har jeg også tea tree ansigts sæbe og skin tonic med jeg brugte det hele mens jeg var i Danmark og eftersom der var shiso ansigts vask i den store fukubukuro bruger jeg det lige i øjeblikket.

På et tidspunkt var der stor debat om hvorvidt bloggere der viser produkter frem skal skrive om det er et sponseret indlæg og de har fået penge eller produkter for at skrive hvad de nu skriver. I den forbindelse vil jeg lige understrege at jeg på intet tidspunkt er blevet kontaktet af The BodyShop og spurgt om jeg vil skrive om deres produkter. Jeg har ikke modtaget hverken penge eller produkter for at skrive om deres produkter. Alle produkter er nogen jeg selv har købt eller fået i gave.
Men jeg vil stadig gerne anbefale deres produkter da det er rene produkter uden tilsætnings stoffer og alt mulig andet lort og for mig vigtigst af alt så er de ikke testet på dyr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar